«ОсвітАналітика» Аналітичний Центр Київського університету імені Бориса Грінченка

Новини

Огляд освітніх новин та проектів НПА: 30 листопада – 4 грудня

1. Затверджено профстандарт практичного психолога закладу освіти 

У листі Міністерства освіти і науки України до управлінь та закладів освіти йдеться щодо професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти». Він затверджений наказом Мінекономіки від 24 листопада 2020 року №2425.

МОН звертає увагу, що цей профстандарт є інструментом для:

  • систематизації вмінь і навичок (створення посадових інструкцій);
  • підготовки молодих фахівців;
  • само- та оцінювання діяльності практичного психолога;
  • підвищення кваліфікації та професійного розвитку.


Реєстр профстандартів:
https://bit.ly/36NKscm

2. Питання формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у школах: затверджені методичні рекомендації

За документом система забезпечення якісної освіти у школі повинна мати не лише зовнішні стимули (ЗНО, інституційний аудит, атестація та сертифікація педагогічних працівників тощо), а й внутрішні інструменти.

Рекомендації розробили для методичної допомоги керівникам і педагогічним працівникам закладів освіти в організації роботи щодо визначення політики забезпечення якості освітньої діяльності, формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти, розробленні інструментарію для її аналізу та оцінювання.

Вони містять перелік та опис компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освіти, які можна згрупувати за 4 напрямами освітньої діяльності школи:

  • освітнє середовище;
  • система оцінювання здобувачів освіти;
  • педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти;
  • управлінські процеси закладу освіти.


Наказ:
https://bit.ly/33N8aDC

3. Проєкт Положення про педагогічну інтернатуру: громадське обговорення до 28 грудня

Проєкт розробили на виконання статті 23 Закону України «Про повну загальну середню освіту».

Передбачається, що педагогічна інтернатура організовується відповідно до наказу керівника закладу освіти. Він видається в день призначення особи на посаду педпрацівника.

Серед особливостей:

  • Строк такої інтернатури становить 1 рік, що відраховується від дати видання наказу;
  • Якщо у школі немає педпрацівника, який відповідає вимогам для педагога-наставника, ці обов’язки може виконувати керівник закладу або ж його заступник;
  • Передбачається доплата за виконання обов’язків педагога-наставника в межах фонду оплати праці за наказом керівника закладу освіти;

Для організації педагогічної інтернатури керівник закладу має затвердити програму та за потреби вносити зміни, створити необхідні умови, а також координувати діяльність педагога-наставника та інтерна.

Ознайомитись: https://bit.ly/36OfuAN

4. Уряд вніс зміни до Порядку формування держзамовлення 

Кабінет Міністрів України вніс до Порядку формування державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2013 р. № 306 дві технічні правки. Вони набирають чинності з 1 січня 2021 року.

Так, йдеться про такі правки:

  1. державні замовники подають до Мінекономіки (замість Держстату) звіт про виконання державного замовлення у грошовому виразі і стан фінансування його виконавців;
  2. пункт щодо узагальнення звітів державних замовників Держстатом і його щоквартального подання до Мінекономіки виключається.


Постанова:
https://bit.ly/3oyvu02

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Наші новини

Уряд «переписав» правила використання освітньої субвенції та формулу її розподілу

Освітня субвенція — кошти, що спрямовуються з державного бюджету до місцевих бюджетів і призначені для виплати зарплати вчителям. Якщо коштів освітньої субвенції для цього недостатньо,

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Позиція Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти

У черговому випуску бюлетеня «Академічна доброчесність» ми переклали позицію Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти. Члени групи підсумовують, що

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти»

14 грудня 2023 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти». Захід

Print Friendly, PDF & Email
докладніше