«ОсвітАналітика» Аналітичний Центр Київського університету імені Бориса Грінченка

Новини

Огляд освітніх новин та проєктів НПА: 12-16 квітня 2021 року

Що нового в освіті? Головне за тиждень – у дайджесті ОсвітАналітики

1. Почали діяти зміни до закону «Про вищу освіту» щодо наукових ступенів

Набрали чинності зміни до закону «Про вищу освіту» щодо наукових ступенів. Так, згідно з ними:

  • зберігається інститут постійно діючих спецрад. У них і надалі захищатимуть дисертації на здобуття наукового ступеня доктора наук. Також здобувачі наукового ступеня кандидата наук, які розпочали підготовку до 2016 року, матимуть можливість захищати дисертації у постійно діючих спеціалізованих вчених радах без обмежень у часі;
  • захисти дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора філософії відбуватимуться виключно у разових спеціалізованих вчених радах;
  • до переліку порушень академічної доброчесності, виявлення яких у дисертаційному дослідженні є підставою для відмови у присудженні наукового ступеня, поруч із академічним плагіатом додано фальсифікації і фабрикації.

 

2. Рада звільнила учнів 11-х класів від обов’язкового проходження ДПА

Верховна Рада України звільнила учнів 11 класів від обов’язкового проходження державної підсумкової атестації у поточному навчальному році. Рішення ухвалили через поширення коронавірусної хвороби. 

Натомість випускники мають змогу пройти ДПА за власним бажанням. Звертаємо увагу і на те, що:

  • ДПА і зовнішнє незалежне оцінювання – це різні процедури. Якщо випускник середньої школи бажає вступати до українського університету, він має скласти ЗНО;
  • як і раніше, складати ЗНО необов’язково, якщо випускник 11 класу хоче продовжити навчання у закладі професійно-технічної освіти або в коледжі. Вступ до коледжів здійснюється за результатами ЗНО або вступних іспитів, за вибором вступника;
  • успішне проходження ДПА і наявність відповідної інформації у свідоцтві про повну загальну середню освіту є однією з умов прийому українських вступників на навчання до багатьох іноземних університетів.

 

3. Уряд затвердив Ліцензійні умови провадження освітньої діяльності

Кабінет Міністрів України затвердив у новій редакції Ліцензійні умови провадження освітньої діяльності. Дотримання умов є обов’язковим для всіх закладів освіти

Ознайомитись із документом можна за посиланням.

 

4. Громади можуть спрямувати залишки освітньої субвенції на організацію безпечного освітнього процесу – рішення Уряду

Уряд дозволив місцевим органам влади як засновникам комунальних шкіл у поточному році спрямувати залишки освітньої субвенції на організацію безпечного навчального процесу у закладах середньої освіти – закупівлю відповідних товарів, робіт та послуг. 

Таке рішення допоможе школам забезпечити дотримання гігієнічних і карантинних вимог під час поточної пандемії коронавірусної хвороби.

 

5. Затверджено план заходів щодо популяризації природничих наук та математики

Кабінет Міністрів України своїм розпорядженням від 14.04.2021 р. № 320-р затвердив план заходів щодо популяризації природничих наук та математики. Ним передбачено зокрема:

  • створити серію науково-популярних просвітницьких соціальних короткометражних відеороликів для популяризації природничих наук та математики за участю знаних особистостей;
  • оснастити навчальні та методичні кабінети, фізичні, хімічні, біологічні лабораторії, ІТ-лабораторії і кабінети географії, математики та інформатики для проведення лабораторних і практичних занять у коледжах та університетах.;
  • реалізувати проєкт «Заочна академічна школа» із поглибленим вивченням природничих наук та математики для учнів старших класів;
  • провести у 2022 році Всеукраїнський форум вчителів і викладачів природничих наук та математики.

 

6. Затверджено Концепцію Державної цільової програми розвитку дослідницьких інфраструктур в Україні

Уряд розпорядженням від 14.04.2021 р. № 322-р затвердив Концепцію Державної цільової програми розвитку дослідницьких інфраструктур в Україні на період до 2026 року. 

Концепція покликана забезпечити оновлення матеріально-технічної бази наукових установ та університетів, що необхідна їм для проведення досліджень.

 

7. Внесли зміни до Порядку здійснення ЄДКІ для магістрів медичних спеціальностей

Постанова КМУ від 14.04.2021 р. № 351 уточнює правила проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ) для магістрів медичних спеціальностей. 

ЄДКІ складатиметься із таких компонентів:

  • інтегрований тестовий іспит «КРОК»;
  • об’єктивний структурований практичний (клінічний) іспит;
  • міжнародний іспит з основ медицини;
  • іспит з англійської мови професійного спрямування

Компоненти ЄДКІ, які запроваджуються вперше, проходитимуть апробацію упродовж не менш як двох років. Під час апробації певного компонента іспиту здобувачі освіти зобов’язані його проходити, однак незадовільна оцінка за його результатами не заважатиме випускникам одержати диплом.

 

8. Уряд унормував порядок призначення та виплати стипендій і премій Президента України у сфері освіти

Постановою КМУ від 14.04.2021 р. № 347 унормовано порядок призначення та виплати стипендій і премій Президента України у сфері освіти.

Щорічно не більш як 270 випускникам середніх шкіл, які склали ЗНО на найвищі бали і вступили до українських університетів, виплачуватиметься стипендія Президента України. 

Така стипендія виплачуватиметься упродовж одного року в розмірі 10 тис. грн на місяць (після вирахування податків – це буде 8730 грн на місяць).

Переможцям учнівських олімпіад щорічно призначатимуться премії:

  • не більш як 85 переможцям всеукраїнських олімпіад – премія у розмірі 20 тис. грн;
  • не більше як 40 переможцям міжнародних олімпіад – премія у розмірі 100 тис. грн.

 

9. Уряд вніс зміни до переліку платних освітніх послуг

Постановою КМУ від 14.04.2021 р. № 357 внесено уточнення та доповнення до переліку платних освітніх послуг, що можуть надаватися державними та комунальними закладами освіти.

 

10. Триває громобговорення проєкту наказу МОН 

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт наказу «Про затвердження Порядку визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти у вищій та фаховій передвищій освіті».

Основна мета – встановити вимоги до процедури визнання результатів навчання, здобуті шляхом неформальної та інформальної освіти в системі фахової передвищої і вищої освіти для реалізації особами своїх освітніх і професійних прав.

Пропозиції та зауваження можна надсилати до 13 травня 2021 року. Деталі тут.

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Наші новини

Позиція Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти

У черговому випуску бюлетеня «Академічна доброчесність» ми переклали позицію Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти. Члени групи підсумовують, що

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти»

14 грудня 2023 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти». Захід

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Якої думки Європейська асоціація університетів про рейтингування закладів вищої освіти?

Після довгої перерви ми повернулися до підготовки нашого бюлетеня «Академічна доброчесність». Для чергового випуску ми переклали коротку публікацію Європейської асоціації університетів про університетські рейтинги. Рейтинги

Print Friendly, PDF & Email
докладніше