«ОсвітАналітика» Аналітичний Центр Київського університету імені Бориса Грінченка

Новини

Огляд освітніх новин та проєктів НПА: 19 – 23 липня 2021 року

Що нового в освіті? Головне за тиждень – у дайджесті ОсвітАналітики

1.  МОН пропонує для громадського обговорення

Порядок організації набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 01.11.2013 року № 1541, визначає особливості організації набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства у закладах освіти, які надають освітні послуги іноземцям на підставі ліцензії на провадження освітньої діяльності.

Форма № Н-1.03.4, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 13 квітня 2021 року № 415, визначає зразок Додатку до наказу про встановлення періоду здобуття освіти для іноземних здобувачів освіти.

Зміни спрямовані на актуалізацію положень Порядку щодо врегулювання питання врахування строків, необхідних для виконання процедур вступної кампанії та оформлення документів, що дають право перебування на території України протягом навчання, до загальних періодів навчання іноземних студентів.

Проєкт розроблений відповідно до Закону України ««Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Наказом, зокрема, затверджуються:

  • форма акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері освітньої діяльності, що підлягає ліцензуванню;
  • форма акта про невиконання суб’єктом господарювання розпорядження щодо усунення порушень ліцензійних умов провадження освітньої діяльності;
  • форма акта про повторне порушення суб’єктом господарювання ліцензійних умов провадження освітньої діяльності;
  • форма акта про виявлення недостовірних даних у документах, поданих суб’єктом господарювання до органу ліцензування разом із заявою про отримання ліцензії на провадження освітньої діяльності (розширення провадження освітньої діяльності);
  • форма акта про відмову суб’єкта господарювання в проведенні планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) за дотриманням ліцензійних умов провадження освітньої діяльності;
  • форма акта про документальне підтвердження встановлення факту контролю (вирішального впливу) за діяльністю суб’єкта господарювання зі сторони інших держав, що здійснюють збройну агресію проти України у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України», та (або) дії яких створюють умови для виникнення воєнного конфлікту, застосування воєнної сили проти України;
  • форма розпорядження про усунення суб’єктом господарювання порушень вимог ліцензійних умов провадження освітньої діяльності;
  • форма припису про усунення суб’єктом господарювання порушень вимог ліцензійних умов провадження освітньої діяльності;
  • форма повідомлення про проведення планового заходу державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктом господарювання вимог ліцензійних умов провадження освітньої діяльності;
  • форма посвідчення (направлення) (є чинним протягом строку здійснення заходу) на проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктом господарювання вимог ліцензійних умов провадження освітньої діяльності.

 

Положення про спеціалізовану вчену раду з присудження наукового ступеня доктора наук визначає особливості формування та діяльності спеціалізованої вченої ради з присудження наукового ступеня доктора наук – докторської ради.

Проєкт розроблений відповідно до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність”.

2. Схвалено проєкт Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Угорщини про взаємне визнання документів про освіту та наукові ступені

21 липня 2021 року Уряд схвалив проєкт Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Угорщини про взаємне визнання документів про освіту та наукові ступені, що створює правові підстави для подальшого підписання угоди та забезпечення її практичної реалізації.

Таке рішення сприятиме продовженню освіти або професійній діяльності громадян України в Угорщині та громадян Угорщини – в Україні.

3. Удосконалено роботу інклюзивно-ресурсних центрів

На виконання Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року Кабінет Міністрів України вніс зміни до Положення про інклюзивно-ресурсний центр та інших нормативно-правових актів.

Так, документом наступні зміни:

  • передбачено створення філій інклюзивно-ресурсних центрів та мобільних інклюзивно-ресурсних центрів;
  • усунено норми щодо нижньої межі віку дитини для проведення комплексної оцінки потреб;
  • уточнено завдання ІРЦ задля уникнення дублювання функцій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти;
  • встановлено, що до штатного розпису інклюзивно-ресурсного центру запроваджуються додаткові посади фахівців (консультантів);
  • підвищено статус фахівців ІРЦ;
  • встановлені педагогічним працівникам інклюзивно-ресурсних центрів надбавки у фіксованому розмірі не менше 25% посадового окладу;
  • встановлено тривалість робочого тижня педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру до 36 годин на тиждень та скасовано норму щодо педагогічного навантаження – 18 годин на тиждень, водночас забезпечено обов’язкове виконання основних функцій та завдань ІРЦ  для забезпечення права на освіти осіб з особливими освітніми потребами.

Окрім цього, посилено вимоги щодо дотримання безбар’єрності приміщень та будівель ІРЦ.

4. Підписано Закон про особливості формування мережі ліцеїв

Голова Парламенту підписав Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти» (№ 4629-1).

Документом вносяться зміни до законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту» з метою трансформації мережі закладів загальної середньої освіти, спрямованої на реалізацію реформи «Нова українська школа».

Згідно з Законом, доповнюється перелік засновників ліцеїв. До нього включаються представницькі органи територіальних громад, які спроможні забезпечити функціонування ліцею відповідно до вимог законодавства. Крім того, зазначеним Законом подовжується перехідний період для трансформації мережі закладів освіти.

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Наші новини

Уряд «переписав» правила використання освітньої субвенції та формулу її розподілу

Освітня субвенція — кошти, що спрямовуються з державного бюджету до місцевих бюджетів і призначені для виплати зарплати вчителям. Якщо коштів освітньої субвенції для цього недостатньо,

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Позиція Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти

У черговому випуску бюлетеня «Академічна доброчесність» ми переклали позицію Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти. Члени групи підсумовують, що

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти»

14 грудня 2023 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти». Захід

Print Friendly, PDF & Email
докладніше