«ОсвітАналітика» Аналітичний Центр Київського університету імені Бориса Грінченка

Новини

Огляд освітніх новин та проєктів НПА: 30 серпня – 3 вересня 2021 року

Що нового в освіті? Головне за тиждень – у дайджесті ОсвітАналітики

  1. Роз‘яснення щодо нового навчального року

 Листом МОН від 28 серпня 2021 року № 1/9-433 «Про окремі питання діяльності закладів загальної середньої освіти у новому 2021/2022 навчальному році» надаються роз’яснення щодо організації освітнього процесу.

Звертається увага, що у 2021/2022 навчальному році освітній процес у закладах загальної середньої освіти організовується з неухильним дотриманням протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря № 4, постановою Кабінету Міністрів № 1236.

Освітній процес розпочинається 1 вересня та триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

У межах академічної автономії організація освітнього процесу є внутрішнім питанням кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради та завданням педагогів. В умовах пандемії навчання за потреби може відбуватися з використанням технологій дистанційного навчання відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.

Забезпечує досягнення учнями визначених відповідними державними стандартами результатів навчання освітня програма закладу загальної середньої освіти, розроблена відповідно до Типової освітньої програми або яка пройшла апробацію в межах дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня. У 5-их класах закладів загальної середньої освіти впроваджується НУШ.

Звертається увага на неприпустимість перевантаження учнів та забезпеченні безпечних, нешкідливих та здорових умов навчання, зокрема шляхом рухової активності.

Стратегічними цілями в сфері освіти є створення інклюзивного освітнього середовища, невід’ємною складовою якого є архітектурна доступність закладів освіти.

Одним із пріоритетних напрямів формування безпечного та інклюзивного освітнього середовища у школах є осучаснення системи шкільного харчування.

В межах даного напряму відбувається модернізації харчоблоків, оновлення нормативно-правового забезпечення, оновлено меню шкільної їдальні, проводяться вебінари та майстер-класи.

Окремо звертається увага на формуванні мережі ліцеїв.

 

  1. До громадського обговорення:

Метою проєкту наказу є узгодження наказу Міністерства освіти і науки України від 14 грудня 2015 року № 1287 «Про затвердження Положення про проведення Міністерством освіти і науки України Конкурсу проектів наукових робіт та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих вчених, які працюють (навчаються) у вищих навчальних закладах та наукових установах, що належать до сфери управління Міністерства, подальше виконання цих робіт і розробок за рахунок коштів загального фонду державного бюджету та управління ними», з нормами законів України «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про вищу освіту» в частині визначення віку молодого вченого.

Так, керівником проєкту повинен бути науково-педагогічний (науковий) працівник, який працює (навчається) у закладі вищої освіти, науковій установі та на момент подання проекту на Конкурс відповідає таким вимогам:

кандидат наук, віком до 35 років включно;

доктор наук, віком до 40 років включно.

Окрім цього, з метою підвищення рівня наукової і науково-технічної експертизи проєктів молодих вчених пропонується удосконалення проведення експертизи проміжних та анотованих звітів.

Проєкт постанови підготовлено МОН із метою забезпечення здобувачів освіти місцями в гуртожитках, покращення умов проживання, навчання та відпочинку, а також забезпечення доступності будівель, приміщень та прилеглої території гуртожитків для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення та на виконання до пункту 2 статті 2 Указу Президента України від 03.06.2020 № 210/2020.

Програма спрямована на розв’язання проблем з покращення умов проживання здобувачів освіти в гуртожитках закладів вищої освіти. Зокрема, йдеться про такі заходи:

  • відновлення й розширення мережі гуртожитків;
  • створення безпечних умов проживання та забезпечення доступності гуртожитків;
  • створення комфортабельних умов проживання;
  • збільшення кількості гуртожитків готельного типу та підвищеної комфортабельності;
  • впровадження енергозбережувальних технологій, встановлення лічильників на електроенергію в житлових кімнатах;
  • поетапний процес фінансування виконання однотипних робіт одночасно для всіх визначених об’єктів закладів вищої освіти відповідної сфери управління.

 

  1. Організація навчання осіб з особливими освітніми потребами

Листом МОН від 30 серпня 2021 року № 1/9-436 передбачено Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році.

Організація освітнього процесу здійснюється з урахуванням епідемічної ситуації та дотриманням обмежувальних протиепідемічних заходів.

Одним із пріоритетних завдань є створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, задоволення особливих освітніх потреб всіх учасників освітнього процесу, створення інклюзивного освітнього середовища.

Необхідними умовами формування інклюзивного середовища в закладах загальної середньої освіти є подолання соціальних та психологічних бар’єрів, впровадження педагогіки партнерства, створення універсального дизайну та розумних пристосувань у закладах освіти в межах безбар’єрного фізичного простору.

Забезпечує досягнення учнями визначених відповідним державними стандартами результатів навчання освітня програма закладу загальної середньої освіти. У спеціальних закладах освіти запроваджено поетапне введення в дію нових освітніх програм.

Освітній процес у 2021/2022 навчальному році у закладах освіти має розпочатися з визначення кожним педагогічним працівником прогалин у знаннях учнів. З огляду на виявлені труднощі, вчитель обирає доцільні форми і методи роботи з метою коригування та закріплення набутих знань, умінь і навичок.

Окрім цього, роз’яснюються окремі системні проблемні питання щодо організації інклюзивного навчання, які були виявлення в процесі здійснення інституційного аудиту.

Усі діти інклюзивних класів, у т.ч. діти з ООП, навчаються за освітньою програмою закладу освіти, при цьому для дітей з ООП передбачено доповнення освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Програми для спеціальних закладів освіти можуть бути лише ресурсом для адаптації та/або модифікації освітньої програми до потреб дітей з особливими освітніми потребами.

Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти щодо навчання дітей з ООП шляхом організації забезпечують обласні Центри підтримки інклюзивної освіти.

  1. Збільшено розмір стипендії

 Постановою КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 липня 2004 р. № 882 та від 28 грудня 2016 р. № 1047» передбачається збільшення з 1 січня 2022 року академічні та іменні стипендії здобувачів вищої, фахової передвищої освіти в понад 1,5 рази, професійної (професійно-технічної) освіти – у понад 2,5 рази.

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Наші новини

Уряд «переписав» правила використання освітньої субвенції та формулу її розподілу

Освітня субвенція — кошти, що спрямовуються з державного бюджету до місцевих бюджетів і призначені для виплати зарплати вчителям. Якщо коштів освітньої субвенції для цього недостатньо,

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Позиція Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти

У черговому випуску бюлетеня «Академічна доброчесність» ми переклали позицію Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти. Члени групи підсумовують, що

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти»

14 грудня 2023 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти». Захід

Print Friendly, PDF & Email
докладніше