«ОсвітАналітика» Аналітичний Центр Київського університету імені Бориса Грінченка

Новини

Моніторинг освітнього законодавства під час воєнного стану

Документи, оприлюднені 1 січня – 29 лютого 2024 року

Кабінет Міністрів України погодив законопроєкт про зміни у фінансуванні здобуття вищої освіти з 2024 року

Мета законопроєкту — розширити інструменти державного фінансування вищої освіти через розвиток принципу співфінансування оплати навчання з боку держави та фізичних (юридичних) осіб та підвищити ефективність використання держресурсів.

Кабінет Міністрів України затвердив виділення коштів для відновлення опорного навчального закладу у вишгородському районі Київської області.

23 мільйони гривень буде передано Київській області на відновлення опорного навчального закладу Марʼянівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – дитячий садочок», який було пошкоджено внаслідок російської збройної агресії.

Кабінет Міністрів України погодив законопроєкт про зміни в управлінні державних наукових установ.

Щодо встановлення цільових показників діяльності керівників наукових установ, визначення стратегій і перспективних напрямів діяльності наукових установ».

Кабінет Міністрів України погодив законопроєкт «Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» щодо виплати одноразової допомоги здобувачам освіти з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа».

Постанова Кабінету Міністрів України від 23 січня 2024 р. № 71 «Про внесення змін до Статуту Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти».

Постанову розробили, щоб погодити Статут НАЗЯВО з положенням Закону України «Про вищу освіту».

Постанова Кабінету Міністрів України від 09 лютого 2024 р. № 183 «Про внесення змін до Положення про конкурсний відбір наукових, науково-технічних робіт та проектів, які фінансуються за рахунок зовнішнього інструменту допомоги Європейського Союзу для виконання зобов’язань України у Рамковій програмі Європейського Союзу з наукових досліджень та інновацій “Горизонт 2020”».

Для вчених це рішення створить сприятливі умови для співпраці з бізнесом, для ЗВО та наукових установ — можливості для фінансування наукової діяльності, а для інноваційного бізнесу — умови для розбудови партнерств із науковим сектором.

Постанова Кабінету Міністрів України від 09 лютого 2024 р. № 133 «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки пріоритетних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок у закладах вищої освіти».

Рішення дасть змогу вдосконалити механізм розподілу бюджетних коштів, спрямованих на розвиток наукового напряму, а також врегулювати фінансування реорганізованих закладів вищої освіти (ЗВО).

Постанова Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2024 р. № 152 «Про затвердження Порядку моніторингу наукових результатів у захищених дисертаціях на здобуття ступеня або наукового ступеня у сфері права».

Постанова Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2024 р. № 177 «Деякі питання функціонування освітнього мобільного додатка “Мрія”».

Постанова Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2024 р. № 175 «Деякі питання Єдиного державного веб-порталу цифрової освіти».

Постанова Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2024 р. № 214 «Про затвердження Положення про національні контактні пункти та Координаційний центр Рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій “Горизонт Європа” та Програми з досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії (2021—2025), комплементарної до програми “Горизонт Європа”».

Затвердженим положенням визначаються засади відбору та діяльності національних контактних пунктів та Координаційного центру. Це створить потужну інфраструктурну підтримку програм «Горизонт Європа» та «Євратом», а також посилить участь українських організацій у цих програмах.

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 січня 2024 р. № 7-р «Про реорганізацію Одеського державного екологічного університету та Фізико-хімічного інституту захисту навколишнього середовища і людини МОН України та НАН України».

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 січня 2024 р. № 6-р «Про реорганізацію Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського».

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2024 р. № 115-р «Про погодження реорганізації Науково-дослідного інституту українознавства».

Шляхом приєднання його до Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2024 р. № 114-р «Про реорганізацію Інституту фізичної оптики імені О. Г. Влоха Міністерства освіти і науки України».

Шляхом приєднання його до Львівського національного університету імені Івана Франка.

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2024 р. № 113-р «Про реорганізацію Української інженерно-педагогічної академії».

Шляхом приєднання її до Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.

Наказ Міністерства освіти і науки України від 22 лютого 2024 р. №222 «Про організацію та проведення у 2024 році національного мультипредметного тесту».

НМТ-2024 вступники складатимуть з 14 травня до 25 червня під час основної сесії та з 11 до 19 липня — додаткової. Такий календарний план МОН затвердило в наказі від 22 лютого.

Наказ Міністерства освіти і науки України від 20 лютого 2024 р. №211 «Про затвердження типової освітньої програми професійного навчання для підвищення кваліфікації з професії «Кухар» за напрямом «Впровадження різноманітного, збалансованого та якісного харчування в закладах освіти»».

Програму затвердили задля підвищення рівня професійних компетентностей кухарів в їдальнях закладів освіти.

Лист Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2024 р. № 1/548-24 «Про затвердження організаційно-методичних вказівок з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях на 2024 – 2025 роки».

 МОН схвалило Дорожню карту використання науки, технологій та інновацій для досягнення цілей сталого розвитку

Основна мета ДК — збільшення внеску системи науки, технологій та інновацій у досягнення національних Цілей сталого розвитку через вирішення закріплених за ними завдань. Враховуючи, що підвищення рівня інноваційності національної економіки, збільшення як кількості, так і підвищення економічного ефекту та суспільної значимості розробок, які впроваджуються, є основною ціллю Стратегії розвитку сфери інноваційної діяльності на період до 2030 р., ДК має забезпечити інтеграцію згаданої Стратегії із заходами сприяння дослідженням та інноваціям в інших загальнонаціональних та галузевих стратегічних документах.

Відбулась презентація результатів дослідження «Війна та освіта. Два роки повномасштабного вторгнення».

Результати дослідження свідчать, що попри війну більшість дітей залишається у своїх школах. При цьому 6% учнів поєднують навчання у школі в Україні з навчанням у школі за кордоном.

Світовий банк, уряд України, Європейський Союз і ООН опублікували спільне дослідження Rapid Damage and Needs Assessment (Швидке оцінювання шкоди й потреб, RDNA), у якому оцінено втрати та потреби на відновлення України внаслідок війни з росією.

Загальні втрати в секторі освіти в період з лютого 2022 року до 31 грудня 2023 року становлять 6,9 млрд доларів США. За цей період 13% освітньої інфраструктури було пошкоджено або знищено (пошкоджено 3583 закладів освіти, знищено — 394). Ці збитки оцінюють приблизно в 5,6 млрд доларів США.

Набув чинності 14 лютого 2024 року порядок проведення НМТ–2024.

Документ містить інформацію про основні засади підготовки та проведення національного мультипредметного тесту, особливості складання основних і додаткових сесій в тимчасових екзаменаційних центрах (ТЕЦ), визначення результатів, подання і розгляду апеляційних заяв тощо.

 

Громадське обговорення

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти, вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» (нова редакція).

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту приймаються в електронній формі до 15 березня 2024 року на e-mail: ihor.baluba@mon.gov.ua або за адресою: 01135, м. Київ, просп. Берестейський, 10.

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт порядку надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення супервізії) у сфері загальної середньої освіти

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту приймаються в електронній формі до 20 березня 2024 року на e-mail: nataliia.kliasen@mon.gov.ua або за адресою: 01135, м. Київ, просп. Берестейський, 10.

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт державного освітнього стандарту з професії 7432 «Ткач ручного художнього ткацтва»

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту стандарту приймаються у довільній формі до 12 березня 2024 року на електронну адресу: kateryna.lushchyk@mon.gov.ua. Контактна особа для надання консультацій: Катерина Лущик.

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт державного освітнього стандарту з професії 8169 «Майстер з монтажу та обслуговування систем відновлювальної енергетики»

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту стандарту приймаються у довільній формі до 13 березня 2024 року на електронну адресу: kateryna.lushchyk@mon.gov.ua. Контактна особа для надання консультацій: Катерина Лущик.

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів вищої освіти»

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту стандарту приймаються у довільній формі до 15 березня 2024 року на електронну адресу: svitlana.didusenko@mon.gov.ua. Контактна особа для надання консультацій: Світлана Дідусенко, тел. (044) 481-32-37.

МОН пропонує до громадського обговорення проєкт програми предметного тесту з педагогіки та психології ЄФВВ для вступу на здобуття ступеня магістра на основі НРК 6, НРК 7

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту приймаються до 12 березня 2024 року через гугл-форму. Контактна особа для надання консультацій: Світлана Дідусенко, тел. (044) 481- 32-37, svitlana.didusenko@mon.gov.ua.

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт стандарту вищої освіти освітнього ступеня бакалавра зі спеціальності 262 правоохоронна діяльність

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту стандарту приймаються у довільній формі до 12 березня 2024 року на електронну адресу: svitlana.didusenko@mon.gov.ua. Контактна особа для надання консультацій: Світлана Дідусенко, тел. (044) 481-32-37.

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Наші новини

Презентація аналітичного звіту “Ефективна та прозора процедура акредитації освітніх програм правників як необхідна умова якості юридичної освіти”

  10 червня 2024 року у Домі громадянського суспільства ІСАР Єднання відбулася презентація аналітичного звіту та полісі-бріфу “Ефективна та прозора процедура акредитації освітніх програм правників

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Уряд «переписав» правила використання освітньої субвенції та формулу її розподілу

Освітня субвенція — кошти, що спрямовуються з державного бюджету до місцевих бюджетів і призначені для виплати зарплати вчителям. Якщо коштів освітньої субвенції для цього недостатньо,

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Позиція Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти

У черговому випуску бюлетеня «Академічна доброчесність» ми переклали позицію Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти. Члени групи підсумовують, що

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти»

14 грудня 2023 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти». Захід

Print Friendly, PDF & Email
докладніше