«ОсвітАналітика» Аналітичний Центр Київського університету імені Бориса Грінченка

Новини

Огляд освітніх новин та проектів НПА: 4-11 грудня

Що нового у сфері освіти відбулось протягом минулого тижня, а саме протягом 7-11 грудня?
Читайте у нашому дайджесті

1. Перерозподіл освітньої субвенції у 2020 році – розпорядження Уряду

МОН перерозподілив понад 51 млн грн видатків освітньої субвенції між місцевими бюджетами, щоб не допустити заборгованості із заробітної плати педагогам закладів загальної середньої освіти. Зокрема, це стосується окремих адміністративно-територіальних одиниць Вінницької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Одеської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької та Чернігівської областей. 

Відповідно до рішення буде перерозподілено 51 млн 629,8 тис. грн видатків освітньої субвенції між місцевими бюджетами в межах видатків відповідного регіону. До того ж, розподілено резерв освітньої субвенції в сумі 4 млн 679,8 тис. грн.

Розпорядження: bit.ly/3a9J2eo 

2. Видано наказ щодо деяких питань професійного розвитку науково-педагогічних працівників

Йдеться про наказ Міністерства освіти і науки України від 4 грудня 2020 року №1504 «Деякі питання професійного розвитку науково-педагогічних працівників». Ним затверджено Методичні рекомендації для професійного розвитку науково-педагогічних працівників.

Документ окреслює достатньо широку рамку можливостей науково-педагогічних працівників (далі – НПП) закладів фахової передвищої та вищої освіти із професійного розвитку та підвищення кваліфікації. НПП можуть проходити підвищення кваліфікації у різних формах: наукове стажування, семінари, тренінги, вебінари, програми академічної мобільності, здобуття вищої освіти, самоосвіта тощо. Такі послуги можуть надавати різні організації та установи (провайдери) як в Україні, так і за її межами (за винятком держави-агресора).

Тривалість (обсяг) підвищення кваліфікації протягом п’яти років має бути не меншою за:

  • 120 годин (4 кредити ЄКТС) для викладачів закладів фахової передвищої освіти;
  • 180 годин (6 кредитів ЄКТС) для викладачів закладів вищої та післядипломної освіти. 

Закладу освіти рекомендовано за рахунок коштів кошторису здійснювати фінансування заходів з підвищення кваліфікації у встановленому законодавством обсязі.

Викладачам рекомендується самостійно визначати конкретні форми підвищення кваліфікації та обирати її провайдерів. Заклади освіти мають планувати підвищення кваліфікації НПП, можуть надавати викладачам рекомендації щодо напрямів та змісту професійного розвитку. 

Методичні рекомендації визначають деякі важливі теми, з яких викладачам слід створити можливості для професійного розвитку, встановлюють можливий порядок визнання результатів підвищення кваліфікації та відповідних документів. Результати підвищення кваліфікації рекомендовано враховувати під час атестації та прийому на посаду НПП.

3. Зміни до Порядку проведення ЗНО – громадське обговорення проєкту наказу 

МОН пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Про затвердження Змін до Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти». Воно триватиме до 21 грудня 2020 року. 

Документом пропонується запровадити дві новації у ЗНО. По-перше, буде можливість складати тест тільки з української мови, а не з української мови та літератури). Це пов’язано з тим, у 2020 році для вступу до університету на низку спеціальностей достатньо результатів тесту ЗНО з української мови, а не з української мови та літератури, як це було раніше. 

По-друге, учасники ЗНО матимуть можливість проходити тестування більш ніж із чотирьох предметів. Витрати на проходження ЗНО з чотирьох предметів фінансуються з державного бюджету. Якщо ж особа бажає пройти тестування з п’ятого, шостого тощо предметів, то вона має оплатити вартість такого тестування із власних коштів.

Докладніше: bit.ly/3gSQvzS 

4. Про наукову і науково-технічну експертизу – громадське обговорення законопроєкту

Законопроєкт «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну експертизу» виставлено на громадське обговорення. Пропозиції та зауваження приймаються до 25 грудня 2020 року. 

Проєктом Закону, з-поміж усього, пропонується: 

  • розширення та конкретизація принципів наукової і науково-технічної експертизи;
  • уточнення переліку, прав та обов’язків учасників проведення наукової і науково-технічної експертиз;
  • визначення умов проведення окремих типів наукової та науково-технічної  експертизи;
  • визначення умов і механізмів оплати праці експертів та інших учасників проведення наукової та науково-технічної експертизи. 


Документ:
bit.ly/2KlQojZ 

5. Всеукраїнська школа онлайн: запрацювала платформа для дистанційного та змішаного навчання

МОН, Український інститут розвитку освіти та Мінцифра запустили платформу «Всеукраїнська школа онлайн». Її презентація відбулась 11 грудня 2020 року. 

Ресурс можна використовувати не лише для змішаного і дистанційного навчання, а й за звичного режиму навчання. Загалом доступними є 18 навчальних предметів для учнів 5-11 класів. 

Важливо, що платформа є доступною для дітей та вчителів, які проживають на тимчасово окупованих територіях України та учнів, які перебувають за кордоном. До того ж, контент адаптований для осіб з особливими освітніми потребами. 

Платформа: bit.ly/2IM7Gq2 

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Наші новини

Моніторинг освітнього законодавства під час воєнного стану. Документи, оприлюднені 9 – 21 травня 2022 року

      Постанова КМУ від 13.05.2022 р. № 599 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо врегулювання питань академічної мобільності» Постановою

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Моніторинг освітнього законодавства під час воєнного стану. Документи, оприлюднені 25 квітня – 7 травня 2022 року

      Закон України від 21.04.2022 р. № 2215-ІХ «Про дерадянізацію законодавства України» Внесено зміни до Кодексу законів про працю України, зокрема що стосуються

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Інформаційний бюлетень “Академічна доброчесність”. Травень 2022

Травневий номер бюлетеня «Академічна доброчесність» допоможе викладачам підготуватися до проведення літньої екзаменаційної сесії. Ми говоримо про різні формати проведення іспитів (письмовий, усний, тестування, дистанційний, «a

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Інформаційний бюлетень “Академічна доброчесність”. Квітень 2022

Нещодавно Ольга Бершадська дописала на Фейсбуці декілька рекомендацій для викладачів, студентів і адміністрацій університетів щодо «входження» в освітній процес у нових стресових умовах. Нам ці

Print Friendly, PDF & Email
докладніше