«ОсвітАналітика» Аналітичний Центр Київського університету імені Бориса Грінченка

Новини

Огляд освітніх новин та проектів НПА: 21-24 грудня

Головні події у сфері освіти протягом 21-24 грудня – у нашому понеділковому дайджесті 

 

1. Затверджено Положення про мистецький ліцей

23 грудня 2020 року Уряд затвердив нове положення, яке визначає порядок утворення, основні засади діяльності та правовий статус мистецького ліцею.

Мистецький ліцей — заклад спеціалізованої мистецької освіти, що забезпечує здобуття початкової і профільної мистецької освіти одночасно із здобуттям повної загальної середньої освіти на всіх або окремих її рівнях. Такий ліцей є юридичною особою, яка діє на підставі статуту.

Документ: bit.ly/3nVCfsD

2. Нацстратегія розбудови безпечного і здорового освітнього середовища в НУШ: ухвалено план заходів

Кабінет Міністрів України затвердив план заходів щодо реалізації Національної стратегії безпечного і здорового освітнього середовища у Новій українській школі на 2021 рік. Рішення ухвалили 23 грудня 2020 року.

Заходи спрямовані, щоб забезпечити:

  • «здоров’язбережувальну» складову шкільної освіти;
  • комплексний розвиток фізичної культури та посилення рухової активності дітей;
  • здорове харчування, формування культури харчування, а також правильних харчових звичок;
  • удосконалення медичного обслуговування учнів та працівників закладів освіти;
  • ефективне психологічне забезпечення освітнього процесу;
  • безпечність, доступність та інклюзивність освітнього середовища.

Інклюзивне навчання є одним із пріоритетів Нацстратегії. Так, серед заходів протягом 2021 року:

  • розширення мережі інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ);
  • апробація та визначення єдиного механізму супроводу учнів під час інклюзивного навчання.

3. МОН запустило платформу для е-щоденників та е-журналів 

На платформі школи можуть створювати електронні журнали та щоденники, публікувати розклад, а також збирати статистику. Нове програмне забезпечення розробили на базі державної модульної системи АІКОМ (раніше ДІСО). Освітянам здебільшого вона відома як інструмент зі збору освітньої статистики.

Планується, що сервіс адаптують до робити з будь-яких гаджетів. У Міністерстві освіти і науки України запевняють, що ті заклади освіти, які перейдуть на ведення е-журналів, зможуть незабаром відмовитись від їх дублювання у паперовому вигляді. Для цього МОН готує відповідні зміни до низки документів.

Платформа: bit.ly/2M7w0E1 

4. Порядок прийому до закладів освіти осіб з ТОТ — громадське обговорення проєкту 

Мета документа — унормувати умови та вимоги для забезпечення прав громадян України, які проживають на тимчасово окупованих територіях, на здобуття освіти. Це стосується професійної, фахової передвищої та вищої освіти в Україні. Громадське обговорення триватиме до 25 січня 2021 року.

Докладніше: bit.ly/3rIyKbw 

5. Свідоцтво досягнень в НУШ: поширені запитання-відповіді

Що таке свідоцтво досягнень учнів 1-4 класів НУШ, хто його заповнює і чим відрізняється від традиційних табелів — на ці та інші запитання МОН підготувало відповіді.

Особливістю є те, що у свідоцтві немає балів. Загалом воно складається з 2 частин — характеристики наскрізних умінь учня/учениці та результатів навчання за предметами або інтегрованими курсами.

Роз’яснення: bit.ly/3nYrmXg 

6. Базовий компонент дошкільної освіти: колегія МОН схвалила нову редакцію

Нову редакцію Стандарту схвалили під час засідання колегії МОН, що відбулось 21 грудня.

Стандарт визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання дитини дошкільного віку. Він також окреслює умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.

Серед ціннісних орієнтирів:

  • повага до особистості дитини, її потреб та можливостей, індивідуального досвіду;
  • зміцнення й збереження фізичного та психічного здоров’я дитини та її емоційний розвиток;
  • цінність активного пізнавального інтересу та гри як провідного виду діяльності дитини дошкільного віку.

Стандарт: bit.ly/2KZNW2W

7. Колегія МОН схвалила Стратегію розвитку профосвіти

Стратегію розвитку професійно-технічної освіти до 2023 року ухвалили 21 грудня 2020 року. Наразі вона визначає основні проблеми сфери, цілі та завдання державної політики.

У планах:

  • посилення автономії закладів освіти;
  • створення інформаційної системи управління освітою (EMIS);
  •  продовження розробки стандартів профосвіти на компетентнісній основі тощо.

До того ж, документ має на меті посилити співпрацю бізнесу та профтехів через дуальну форму освіти, створення освітніх програм, а також впровадження податкових пільг тощо.

Популяризація галузі — ще одне важливе завдання для стейкхолдерів профосвіти. Йдеться про те, щоб допомогти закладам побудувати сильний імідж, а також змінити ставлення до вступників, які обирають робітничі професії.

Стратегія: bit.ly/2WMVMQ8

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Наші новини

Моніторинг освітнього законодавства під час воєнного стану. Документи, оприлюднені 9 – 21 травня 2022 року

      Постанова КМУ від 13.05.2022 р. № 599 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо врегулювання питань академічної мобільності» Постановою

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Моніторинг освітнього законодавства під час воєнного стану. Документи, оприлюднені 25 квітня – 7 травня 2022 року

      Закон України від 21.04.2022 р. № 2215-ІХ «Про дерадянізацію законодавства України» Внесено зміни до Кодексу законів про працю України, зокрема що стосуються

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Інформаційний бюлетень “Академічна доброчесність”. Травень 2022

Травневий номер бюлетеня «Академічна доброчесність» допоможе викладачам підготуватися до проведення літньої екзаменаційної сесії. Ми говоримо про різні формати проведення іспитів (письмовий, усний, тестування, дистанційний, «a

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Інформаційний бюлетень “Академічна доброчесність”. Квітень 2022

Нещодавно Ольга Бершадська дописала на Фейсбуці декілька рекомендацій для викладачів, студентів і адміністрацій університетів щодо «входження» в освітній процес у нових стресових умовах. Нам ці

Print Friendly, PDF & Email
докладніше