«ОсвітАналітика» Аналітичний Центр Київського університету імені Бориса Грінченка

Новини

Огляд освітніх новин та проєктів НПА: 18-24 січня 2021 року

Що нового в освіті? Головне за тиждень – у дайджесті ОсвітАналітики

1. Положення щодо акредитації освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів фахової передвищої освіти – громадське обговорення проєкту 

Державна служба якості освіти України пропонує для громадського обговорення Положення про акредитацію освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів фахової передвищої освіти. Зауваження та пропозиції до проєкту всі охочі можуть надсилати до 10 лютого 2021 року. 

Документ визначає основні засади, а також порядок проведення такої акредитації як інструменту зовнішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти в Україні.

Серед розділів – загальні положення, порядок проведення акредитації та ухвалення рішення щодо неї, правовий статус експертів, фінансування процедури та оскарження рішень Служби. 

У додатку пропонуються критерії оцінювання якості освітньо-професійної програми та освітньої діяльності за цією програмою. Так, до них відносять:

  1. структура та зміст освітньої програми;
  2. організація прийому на навчання за освітньо-професійною програмою та визнання результатів навчання, отриманих в інших закладах;
  3. організація освітнього процесу;
  4. контрольні заходи, оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти та академічна доброчесність;
  5. кадрове забезпечення реалізації освітньо-професійної програми;
  6. освітнє середовище та матеріальні ресурси.


Критерії оцінюються у залежності кількості балів, отриманих за всі пункти певного критерію:

  • «відповідає» –  75% і більше від максимально можливої суми балів по критерію;
  • «відповідає умовно» – 50%  і більше (до 74,5% включно) від максимально можливої суми балів по критерію;
  • «не відповідає» – менше 50% від максимально можливої суми балів по критерію.


2. Проєкт Постанови Уряду щодо гармонізації переліку галузей знань і спеціальностей з Міжнародною стандартною класифікацією освіти: громадське обговорення

Проєкт Постанови Кабінету Міністрів України розроблений на виконання Закону України «Про вищу освіту» (пункти 8, 21 частини першої статті 1). Громадське обговорення триває до 3 лютого 2021 року. 

У Законі України «Про вищу освіту» спеціальність визначається як «гармонізована з Міжнародною стандартною класифікацією освіти предметна область освіти і науки, яка об’єднує споріднені освітні програми, що передбачають спільні вимоги до компетентностей і результатів навчання випускників».

Міжнародна стандартна класифікація освіти (МСКО) – це статистичний опис національних систем освіти та методології для оцінки національних систем освіти порівняно з зіставними міжнародними рівнями. Її основною одиницею є освітня програма. До того ж, МСКО класифікує програми за галузями знань, орієнтацією, а також призначенням програми.

Прийняття цього документа може спростити визнання українських дипломів в інших країнах і допоможе узгодженню українських освітніх кваліфікацій із відповідними їм європейськими.

 

3. Уряд ухвалив постанову щодо медичного обслуговування школярів

Під час засідання, 20 січня 2021 року, Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову «Про затвердження Порядку здійснення медичного обслуговування учнів закладів загальної середньої освіти»

Порядок визначає, як здійснюватиметься медичне обслуговування учнів шкіл. Це стосується усіх закладів загальної середньої освіти – незалежно від підпорядкування, типу і форми власності.

Медичне обслуговування школярів здійснює медичний працівник, який зазвичай входить до штату закладу освіти. Якщо ж у закладі немає такого працівника, тоді школа має укласти договір із відповідним закладом. Це може бути:

  1. заклад охорони здоров’я (сестринська справа, педіатрія, загальна практика — сімейна медицина);
  2. заклад з надання первинної медичної допомоги — територіальний центр первинної медико-санітарної допомоги;
  3. фізична особа — підприємець, які провадять господарську діяльність з медичної практики.


Медичне обслуговування учнів включає:

  • організацію проведення обов’язкових медичних профілактичних оглядів;
  • організацію проведення профілактичних щеплень згідно з їх календарем після лікарського огляду;
  • моніторинг стану здоров’я;
  • здійснення профілактичних та оздоровчих заходів у закладах освіти;
  • надання медичної допомоги учням, які перебувають у невідкладному стані, у закладах освіти.


Порядок визначає і
перелік повноважень медпрацівника, який працює у закладі освіти та входить до штату закладу освіти або відповідного закладу охорони здоров’я.

Зареєстровані у Верховній Раді України за тиждень: 

  • Проєкт Закону про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань діяльності ліцеїв та забезпечення доступності повної загальної середньої освіти (№ 4629 Білозір Л. та інші).
Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Наші новини

Моніторинг освітнього законодавства під час воєнного стану. Документи, оприлюднені 9 – 21 травня 2022 року

      Постанова КМУ від 13.05.2022 р. № 599 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо врегулювання питань академічної мобільності» Постановою

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Моніторинг освітнього законодавства під час воєнного стану. Документи, оприлюднені 25 квітня – 7 травня 2022 року

      Закон України від 21.04.2022 р. № 2215-ІХ «Про дерадянізацію законодавства України» Внесено зміни до Кодексу законів про працю України, зокрема що стосуються

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Інформаційний бюлетень “Академічна доброчесність”. Травень 2022

Травневий номер бюлетеня «Академічна доброчесність» допоможе викладачам підготуватися до проведення літньої екзаменаційної сесії. Ми говоримо про різні формати проведення іспитів (письмовий, усний, тестування, дистанційний, «a

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Інформаційний бюлетень “Академічна доброчесність”. Квітень 2022

Нещодавно Ольга Бершадська дописала на Фейсбуці декілька рекомендацій для викладачів, студентів і адміністрацій університетів щодо «входження» в освітній процес у нових стресових умовах. Нам ці

Print Friendly, PDF & Email
докладніше