«ОсвітАналітика» Аналітичний Центр Київського університету імені Бориса Грінченка

Новини

Огляд освітніх новин та проєктів НПА: 23 – 27 серпня 2021 року

Що нового в освіті? Головне за тиждень – у дайджесті ОсвітАналітики

  1. Співпраця між МОН та Всеукраїнською радою церков і релігійних організацій

 Угоду про співпрацю між Міністерством освіти і науки та Всеукраїнською Радою Церков і релігійних організацій укладено для гармонізації державно-конфесійних відносин у галузі освіти, забезпечення права громадян на свободу совісті та формування моральності й духовності здобувачів освіти.

Так, передбачаються наступні пріоритети:

  • співпраця у справі проходження ліцензування освітньої діяльності закладів вищої духовної освіти та подальшої акредитації їхніх освітніх програм;
  • забезпечення розвитку приватних закладів дошкільної та загальної середньої освіти задля створення рівних умов для всіх закладів освіти цих рівнів, незалежно від форм власності;
  • забезпечення належної освіти неповнолітніх дітей, які перебувають у закладах пенітенціарної системи.

Громадська рада з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при МОН у межах договору сприятиме всебічному забезпеченню свободи совісті та подальшої гармонізації державно-конфесійних відносин у галузі освіти, підтримувати постійний діалог із церквами та релігійними організаціями, більш ефективно використовувати їхній потенціал у виховному процесі.

  1. Для громадського обговорення

МОН пропонує для громадського обговорення:

Проєкт розроблено з метою приведення у відповідність вартості за оплату послуг організаційного характеру, пов’язаних з переоформленням, видачею копії, дубліката відповідного сертифіката про акредитацію закладів вищої освіти і спеціальностей у закладах вищої освіти та вищих професійних училищах, до фактичних витрат за надання таких послуг.

Так, розмір таких оплат збільшено з 5% до 10% від однієї мінімальної заробітної плати.

  • проєкт Умов прийому на навчання до закладів фахової передвищої освіти у 2022 році.

Передбачається, що вступники на основі базової загальної середньої освіти (після 9-го класу), за виключенням окремих їх категорій і випадків, у 2022 році заяву для участі у конкурсному відборі на навчання зможуть подавати в електронній формі через створені електронні кабінети.

Окрім цього, прийом документів для здобуття фахової передвищої освіти на основі кваліфікованого робітника пропонується проводити в декілька сесій, кожна з яких має тривати не менш ніж 5 і не більш ніж 30 днів.

  • проєкт Методичних рекомендацій щодо оптимізації мережі закладів професійної (професійно-технічної) освіти

Методичні рекомендації розроблені на виконання п. 6. Плану заходів на 2020 – 2027 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти «Сучасна професійна (професійно-технічна) освіта» на період до 2027 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 29 квітня     2020 року № 508-р, а також у рамках реалізації Програми Європейського Союзу «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України».

Оптимізація мережі закладів П(ПТ)О має сприяти вирішенню конкретних завдань, а саме:

  • створення потужних закладів П(ПТ)О на засадах об’єднання малокомплектних закладів П(ПТ)О за територіальним або галузевим принципами;
  • підвищення ефективності використання матеріально-технічної бази закладів П(ПТ)О;
  • задоволення освітніх запитів молоді та дорослого населення у здобутті професійної (професійно-технічної) освіти з урахуванням потреб регіональної освітньої політики та демографічної ситуації;
  • створення регіональних освітньо-виробничих кластерів, які сприятимуть впровадженню дуальної форми здобуття освіти.

Методичні рекомендації передбачають наступні етапи оптимізації мережі закладів П(ПТ)О:

  1. Підготовчий етап.
  2. Етап проведення аналізу діючої мережі закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та загальної середньої освіти в регіонах.
  3. Етап проведення аналізу потреб економіки в кваліфікованій робочій силі.
  4. Етап підготовки плану оптимізації мережі закладів П(ПТ)О в регіоні.
  5. Етап проведення консультацій та погодження регіональною радою професійної (професійно-технічної) освіти плану оптимізації мережі закладів П(ПТ)О.
  6. Етап затвердження плану оптимізації мережі закладів П(ПТ)О обласними державними адміністраціями.

Окрім цього, встановлюються наступні критерії для оцінки мережі:

  • демографічний;
  • економічний;
  • доступність;
  • соціальний.

 

  1. Електронні свідоцтва про початкову школу

1 вересня 2021 року набирає чинності наказ МОН від 2 липня 2021 № 767, яким затверджено Порядок виготовлення, видачі та обліку документів про початкову освіту.

Документи про освіту тепер видаватимуться на кожному рівні повної загальної середньої освіти, як цього вимагає Закон «Про повну загальну середню освіту».

Для свідоцтв про початкову освіту запроваджено нову процедуру їх замовлення, виготовлення та отримання, яка здійснюватиметься в електронній формі.

Оригінал електронного свідоцтва про початкову освіту створюватиметься за зразком, затвердженим МОН, і зберігатиметься в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (ЄДЕБО) в Реєстрі документів про освіту, а власне свідоцтво не відтворюватиметься в пластиковій картці та не потребуватиме додатку на спеціальному бланку.

За бажанням батьків школа видаватиме їм паперову копію електронного свідоцтва, засвідчену підписом директора школи та печаткою.

Якщо учень має порушення зору, за бажанням батьків може бути виготовлена паперова копія електронного свідоцтва з використанням шрифту Брайля.

За обробку замовлення, виготовлення електронних свідоцтв і внесення їх до Реєстру документів про освіту ЄДЕБО, а також захист інформації в ЄДЕБО відповідатиме Державне підприємство «Інфоресурс».

 

  1. Протиепідемічні заходи у закладах дошкільної освіти

 Постановою Головного державного санітарного лікаря від 25 серпня 2021 року № 8 затверджено Протиепідемічні заходи у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

Відповідальність за організацію та виконання заходів покладаються на засновників та керівників закладів освіти.

Протиепідемічні заходи передбачають ряд обов’язків, покладених на керівника та медичного працівника закладу освіти, та спрямовані на організацію освітнього процесу для забезпечення безпеки учасників освітнього процесу.

 

  1. Скасування рішення про присудження ступеня вищої освіти та присвоєння відповідної кваліфікації

Кабінетом Міністрів України ухвалено Порядок скасування рішення про присудження ступеня вищої освіти та присвоєння відповідної кваліфікації.

Порядок визначає:

  • процедуру скасування рішення про присудження ступеня вищої освіти та присвоєння відповідної кваліфікації у разі виявлення фактів порушення здобувачем вищої освіти академічної доброчесності;
  • процедуру розгляду справи про порушення здобувачем вищої освіти академічної доброчесності;
  • процедуру розгляду питання щодо добровільної відмови здобувача вищої освіти від ступеня вищої освіти та присвоєння відповідної кваліфікації;
  • правові наслідки скасування рішення та порядок його оскарження.

Так, скасування рішення здійснюється з урахуванням вимог Закону України “Про освіту” в разі виявлення, зокрема у кваліфікаційній роботі, академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації, списування, обману, хабарництва.

Забезпечуватиме дотримання учасниками освітнього процесу академічної доброчесності система внутрішнього забезпечення якості вищої освіти університету.

Скасування рішення буде здійснюватися закладом вищої освіти, який присудив відповідний ступінь вищої освіти, або його правонаступником.

 

  1. Мережа гуртожитків

Урядом на виконання Указу Президента України №210/2020 від 3 червня 2020 року «Про вдосконалення вищої освіти в Україні» схвалено Концепцію Державної цільової соціальної програми відновлення та розбудови мережі гуртожитків для проживання здобувачів освіти закладів вищої освіти на 2022–2026 роки.

Відповідно до Концепції програма буде спрямована на розв’язання проблем з покращення умов проживання здобувачів освіти в гуртожитках закладів вищої освіти. Йдеться про такі заходи:

  • відновлення й розширення мережі гуртожитків, що передбачає ремонт і реконструкцію старих гуртожитків, будівництво нових гуртожитків (за потреби), добудову недобудованих гуртожитків;
  • створення безпечних умов проживання та забезпечення доступності гуртожитків, що передбачає проведення ремонту систем електро-, тепло-, водопостачання, водовідведення та каналізації, модернізацію або встановлення систем протипожежного захисту, забезпечення гуртожитків засобами безперешкодного доступу до об’єктів, створення умов доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
  • створення комфортабельних умов проживання шляхом оснащення гуртожитків додатковими зручностями (спортивними залами, пральними кімнатами, приміщеннями для самостійної роботи, залами для тренінгової та групової роботи, обладнаними сучасними меблями, з доступом до інтернету);
  • збільшення кількості гуртожитків готельного типу та підвищеної комфортабельності;
  • впровадження енергозбережувальних технологій, встановлення лічильників на електроенергію в житлових кімнатах.

 

  1. Використання коштів у сфері міжнародного науково-технічного та освітнього співробітництва

Уряд ухвалив постанову, що врегульовує Порядок використання коштів, передбачених у Державному бюджеті на виконання зобов’язань України у сфері міжнародного науково-технічного та освітнього співробітництва.

Зміни, внесені до постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1197, передбачають затвердження додаткових напрямів використання коштів у межах бюджетної програми 2201380 «Виконання зобов’язань України у сфері міжнародного науково-технічного та освітнього співробітництва, участь у рамковій програмі Європейського Союзу з досліджень та інновацій».

Зокрема, додаткові видатки передбачені на:

  • реалізацію Партнерської Угоди Пріоритетного напряму 9 «Інвестиції в освіту та перепідготовку» Дунайської транснаціональної програми в межах реалізації Європейської стратегії для Дунайського регіону;
  • використання коштів, отриманих за рахунок відповідного зовнішнього інструменту допомоги Європейського Союзу.

Внесені зміни, зокрема, сприятимуть реалізації Партнерської Угоди Пріоритетного напряму 9 «Інвестиції в освіту та перепідготовку» Дунайської транснаціональної програми, що передбачає співкоординацію одного з 12 пріоритетних напрямів Європейської стратегії для Дунайського регіону (ЄСДР) у партнерстві з Республікою Австрія, сприятиме розвитку транскордонного співробітництва України в межах Дунайського регіону у сфері професійно-технічної освіти.

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Наші новини

Уряд «переписав» правила використання освітньої субвенції та формулу її розподілу

Освітня субвенція — кошти, що спрямовуються з державного бюджету до місцевих бюджетів і призначені для виплати зарплати вчителям. Якщо коштів освітньої субвенції для цього недостатньо,

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Позиція Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти

У черговому випуску бюлетеня «Академічна доброчесність» ми переклали позицію Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти. Члени групи підсумовують, що

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти»

14 грудня 2023 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти». Захід

Print Friendly, PDF & Email
докладніше