«ОсвітАналітика» Аналітичний Центр Київського університету імені Бориса Грінченка

Новини

Огляд освітніх новин та проєктів НПА: 20 – 24 вересня 2021 року

Що нового в освіті? Головне за тиждень – у дайджесті ОсвітАналітики

 

  1. Для громадського обговорення:

МОН пропонує для громадського обговорення:

  • проєкт Закону України про внесення змін до законів України щодо надання права обіймати посади науково-педагогічних працівників у закладах фахової передвищої освіти та суміжних питань

Проєкт розроблено на виконання пунктів Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про фахову передвищу освіту».

Так, пропонується передбачити підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти положеннями Закону України «Про освіту».

Окрім того, переважне право при прийомі на роботу науково-педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти надається особам з науковим ступенем або вченим званням.

Також обмежується до 400 годин на навчальний рік навчальне навантаження керівника закладу фахової передвищої освіти.

  • проєкт змін до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності

Положення затверджено наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22 вересня 2011 року № 1099.

Зміни передбачають удосконалення порядку проведення учнівських олімпіад, турнірів та конкурсів у зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої України, можливих надзвичайних ситуацій природного й техногенного походження, карантину, запровадження протиепідемічних заходів тощо.

 

  1. Освіта дорослих

Колегією Міністерства освіти і науки України схвалено рішення щодо доопрацювання законопроєкту «Про освіту дорослих» та направлення його на розгляд Кабінету Міністрів України.

Законопроєктом визначаються правові, організаційні та економічні засади функціонування й розвитку системи освіти дорослих.

Документом пропонується визначити складники освіти дорослих:

  • компенсаторна освіта (здобуття будь-яких рівнів загальної середньої освіти дорослими особами);
  • формаційна освіта (здобуття професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти в нетрадиційному віці або повторно);
  • професійне навчання – удосконалення загальних та професійних компетентностей працівника шляхом реалізації відповідних програм навчання, у тому числі індивідуальних, зазвичай на виробництві, за ініціативи та відповідальності роботодавця;
  • додаткова освіта – вільна і необмежена, у тому числі післядипломна освіта – регламентована і (майже) обов’язкова в певних випадках.

Також пропонуються механізми визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти в системі формальної освіти, присудження повних та/або часткових освітніх кваліфікацій, для присвоєння повних та/або часткових професійних кваліфікацій.

 

  1. Оптимізація закладів професійної освіти

Колегія МОН схвалила проєкт Методичних рекомендацій, за якими відбуватиметься ефективна оптимізація мережі закладів професійної освіти.

Такі рекомендації є інструментом для аналізу та оцінки освітньої мережі.

Під час прийняття рішення щодо оптимізації мережі місцеві управлінці повинні керуватись 4-ма основними критеріями:

  • демографічним,
  • економічним,
  • соціальним та
  • критерієм доступності.

Кожен з критеріїв має перелік індикаторів, які допоможуть об’єктивно проаналізувати мережу закладів профосвіти.

 

  1. Реформа шкільного харчування

Міністерство освіти і науки, Міністерство розвитку громад та територій, Міжнародний благодійний фонд «Жовто-Блакитні Крила» та громадська організація «Національна асоціація громадського харчування» підписали меморандум для сприяння розвитку безпечного та якісного харчування громадян та збереження високих стандартів харчування в закладах освіти.

Сторони домовилися взаємодіяти зокрема щодо:

  • підвищення обізнаності населення про цінність і необхідність розвитку та покращення харчування в Україні, впровадження санітарних норм безпеки, стандартів Системи аналізу ризиків, небезпечних чинників і контролю критичних точок (НАССР), про культуру харчування;
  • забезпечення належного рівня обладнання у сфері харчування;
  • проведення капітальних ремонтів харчоблоків закладів освіти;
  • дотримання належного рівня санітарних регламентів, правил та норм в харчуванні;
  • сприяння розв’язанню проблем громад у сфері харчування та сприяння в їх вирішенні;
  • створення можливостей для участі молоді та дітей у професійно-технічній освіті щодо харчування;
  • розвитку міжнародного співробітництва.

 

  1. Професійний стандарт керівника закладу освіти

Міністерство економіки України затвердило професійний стандарт керівника (директора) закладу загальної середньої освіти.

Так, мета професійної діяльності керівника (директора) закладу загальної середньої освіти полягає в безпосередньому управлінні закладом і відповідальності за освітню, фінансово-господарську та інші види діяльності закладу освіти. Керівник підпорядковується засновнику закладу освіти.

Документ передбачає, що керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до Закону “Про повну загальну середню освіту”.

Керівник закладу повинен мати диплом магістра (спеціаліста).

Професійний стандарт визначає наступні загальні компетентності керівника закладу: громадянську, соціальну, культурну, когнітивну та підприємницьку.

До трудових функцій керівника закладу загальної середньої освіти у стандарті віднесено:

  • забезпечення стратегічного управління розвитком закладу освіти;
  • забезпечення управління якістю освітньої діяльності;
  • забезпечення партнерської та мережевої взаємодії;
  • організація безпечного і здорового освітнього середовища;
  • забезпечення власного безперервного професійного розвитку.

Кожна з функцій передбачає ряд необхідних компетентностей.

 

  1. Акредитація кваліфікаційних центрів

Урядом схвалено Порядок акредитації кваліфікаційних центрів.

Метою діяльності кваліфікаційних центрів є розширення можливості щодо визнання самоосвіти в Україні, здобутої зокрема шляхом неформальної та інформальної освіти.

Постанова дає змогу започаткувати діяльність кваліфікаційних центрів, які будуть присвоювати/підтверджувати/визнавати професійні кваліфікації за результатами незалежної оцінки результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти.

Мережу кваліфікаційних центрів будуть створювати роботодавці, заклади освіти, професійні асоціації та інші зацікавлені суб’єкти. Акредитацію кваліфікаційних центрів здійснюватиме Національне агентство кваліфікацій.

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Наші новини

Уряд «переписав» правила використання освітньої субвенції та формулу її розподілу

Освітня субвенція — кошти, що спрямовуються з державного бюджету до місцевих бюджетів і призначені для виплати зарплати вчителям. Якщо коштів освітньої субвенції для цього недостатньо,

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Позиція Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти

У черговому випуску бюлетеня «Академічна доброчесність» ми переклали позицію Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти. Члени групи підсумовують, що

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти»

14 грудня 2023 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти». Захід

Print Friendly, PDF & Email
докладніше