«ОсвітАналітика» Аналітичний Центр Київського університету імені Бориса Грінченка

Новини

Усього 26% американських учнів 8 класів мають відмінні знання з математики – що показали результати національного тестування учнів у США після пандемії?

Григорій Рій 

У жовтні Департамент освіти США оприлюднив результати національного тестування учнів 4 та 8 класів з математики та читання. Воно пройшло вперше від початку пандемії у всіх штатах з січня по березень 2022 року. Попереднє оцінювання проводилося у 2019 році, а загалом Національне оцінювання навчального прогресу відбувається в США від початку 1990х років. Результати дозволяють оцінити рівень прогресу або регресу учнів 4 та 8 класів з математики та читанння на федеральному рівні та рівні окремих штатів, районів, а також дають загальне уявлення про навчальний досвід учнів у період тривалого навчання у дистанційному форматі. Тестування з читання оцінює знання та навички учнів у літературному та інформаційному читанні, тоді як тестом з математики перевіряють знання та вміння, що пов’язані із алгеброю та геометрією, властивостями чисел та операціями над ними, аналізом даних та статистикою. Оцінювання також передбачає додаткові питання щодо контексту навчання учнів.

Згідно отриманих результатів американські учні більшості штатів зазнали серйозних втрат у математиці та читанні. У математиці результати показали найстрімкіше падіння за весь час проведення оцінювання. Отримані оцінки учнів 8 класу з математики знизилися у кожному штаті. Якщо за результатами тестування 2019 року 34% американських восьмикласників отримали рівень “proficient” (відмінний) із математики, то цьогорічний тест показав падіння на 8 пунктів до 26% учнів цього рівня. Результати оцінювання знань та вмінь учні 4 класу з математики зазнали меншого падння – із 41% у 2019 році до 36% у 2022.

Джерело: https://www.nytimes.com/2022/10/24/us/math-reading-scores-pandemic.html?fbclid=IwAR302i5hP8JFsWlROvjk4eSG3Ipsyov1G5bHKMoZcadnRWFgfqp9rQeC5RQ 

Згідно отриманих даних 25% американських учнів 4 класу отримали оцінки нижче базового рівня. Тоді як результати учнів 8 класу ще гірші – 38% отримали бали нижче базового рівня з математики.

 

Джерело: https://www.nationsreportcard.gov/highlights/mathematics/2022/

За результатами оцінювання навичок читання бали учнів американських шкіл також знизилися у більшості  штатів. Отримані результати показали, що тільки один з трьох учнів досяг затвердженого стандарту та продемонстрував необхідну компетенцію з читання.

Однак ситуація є не настільки поганою, особливо з результатів з математики в 4 класі, а також у 4 та 8 класах з читання, де бали залишаються незмінними і коливаються на рівні до початку пандемії та закриття шкіл.

За результатами цьогорічного оцінювання експерти визначають такі проблеми  для американської освіти:

  • найвразливіші категорії учнів зазнали найбільших втрат у знаннях з математики та читання, а вплив пандемії на їхні навчальні досягнення є відчутнішим;
  • втрати учнів 8 класу із математики особливо значні, що становить загрозу для їхнього подальшого навчання, з огляду на те, що у старшій школі їм знадобляться базові знання з алгебри та геометрії;
  • величезне падіння за останні три роки в засвоєнні знань з математики можуть відбитися на подальшій кар’єрі учнів і майбутньому США загалом;
  • потрібні ще більші фінансові вливання для відновлення попереднього рівня знань, особливо тих учнів, які показали найгірші результати під час оцінювання, а також підтримки дітей із високими досягненнями, щоб забезпечити їхню довгострокову спроможність навчатися;
  • результати показали також наслідки закриття шкіл через пандемію, але поки до кінця не зрозуміло, як вплинули на отримані оцінки учнів рішення окремих штатів щодо довшого перебування шкіл на дистанційному навчання. Наприклад, у Каліфорнії, де не поспішали повертатися до очного навчання, показники знизилися трохи менше, ніж у середньому по країні, що означає, що на появу втрат у знаннях з математики та читанняв учнів впливали, окрім форми навчання, також і інші фактори;

В Україні схожих тестування не проводилося, тому визначити втрати знань учнів достатньо складно. У 2021 році Український центр оцінювання якості освіти провів другий цикл загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи закладів загальної середньої освіти». Перший цикл проводився у 2018 році, тобто ще до пандемії, тому, порівнюючи результати, можна отримати певні висновки і про втрати у знання з читання та математики для учнів 4 класів українських шкіл внаслідок пандемії.

Загалом рівень математичної компетентності випускників початкової школи знизився. Середній бал, отриманий четвертокласниками, які завершили здобуття початкової освіти у 2021 році (199,8),  нижчий, ніж середній бал, отриманий їхніми попередниками, які закінчили початкову школу у 2018 році (202,9). Частка тих четвертокласників, які продемонстрували високий рівень математичної компетентності, знизилася за три роки із 16,9% до 15,9%, а частка випускників початкової школи, які не подолали базового порогу математичної компетентності, збільшилася на 3,7%. Якщо у 2018 році 13% учнів не володіли базовими математичними знаннями й навичками, то у 2021 році таких випускників початкової школи стало 16,7%.

Джерело: https://testportal.gov.ua//wp-content/uploads/2022/08/Korotkyj-zvit-CHastyna-I_2022.pdf, с.9

Рівень читацької компетентності випускників початкової школи за відповідний період також знизився.

Джерело: https://testportal.gov.ua//wp-content/uploads/2022/08/Korotkyj-zvit-CHastyna-I_2022.pdf, с.14

Також у звіті йдеться про наявні  і до пандемії проблеми у засвоєнні знань учнями, як то стать та тип закладу (у результатах з читання). Натомість тестувань, які б демонстрували рівень знань із математики та читання учнів 8 класів українських шкіл в Україні не проводилися. Згідно наведених вище результатів саме учні 8 класів американських шкіл  зазнали значніших втрат у знаннях через пандемію.

Безсумніву, що повномасштабне вторгнення російських військ в Україну 24 лютого 2022 року призвело до посилення негативних наслідків пандемії для засвоєння знань учнями українських шкіл. Руйнування шкільних будівель, поганий психо-емоційний стан, масштабні атаки росіян на об’єкти критичної інфраструктури, проблеми із електропостачанням та опаленням напередодні зими, продовжений формат канікул, — все це негативно уже відбивається на освітньому процесі. Станом на 14 листопада, за даними МОН, 7 764 закладів середньої освіти працюють у традиційному та змішаному форматах, тоді як трохи більше 5 тис шкіл в онлайн-режимі. На фоні наведених вище проблем через війну кількість шкіл, що працюють в онлайн-режимі, зросте, а це означає, що ще більше учнів навчатимуться дистанційно.

Тому Україні не варто ігнорувати проблему втрати знань в учнів, а навпаки, плануючи програми повоєнної відбудови, включати туди збільшене фінансування, в тому числі і від західних фондів, на заповнення прогалин, підтримку вразливих категорій учнів, створення національної програми тьюторингу тощо.

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Наші новини

Уряд «переписав» правила використання освітньої субвенції та формулу її розподілу

Освітня субвенція — кошти, що спрямовуються з державного бюджету до місцевих бюджетів і призначені для виплати зарплати вчителям. Якщо коштів освітньої субвенції для цього недостатньо,

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Позиція Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти

У черговому випуску бюлетеня «Академічна доброчесність» ми переклали позицію Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти. Члени групи підсумовують, що

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти»

14 грудня 2023 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти». Захід

Print Friendly, PDF & Email
докладніше