Що нового в освіті?
Постанова КМУ від 28.12.2021 р. № 1391 «Деякі питання встановлення підвищень посадових окладів (ставок заробітної плати) та доплат за окремі види педагогічної діяльності у державних і комунальних закладах та установах освіти»
Постановою уряд затвердив розміри підвищень посадових окладів (ставок заробітної плати) працівникам у державних і комунальних закладах та установах освіти та розміри доплат за окремі види педагогічної діяльності працівникам у державних і комунальних закладах та установах освіти. Також відтерміновано дію постанови Кабміну від 10 липня 2019 р. №822 до 31 грудня 2022 року.
Постанова КМУ від 20.12.2021 № 1364 «Про внесення змін до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами»
Освітня субвенція — кошти державного бюджету України, що надходять до місцевих бюджетів і спрямовуються на оплату праці педагогічних працівників. Відповідні інформаційні довідки МОН про розрахунок обсягу освітньої субвенції у розрізі областей України та м. Києва на 2022 рік дивіться за цим посиланням. МОН надало роз’яснення з цього питання листом від 30.12.2021 р. № 1/23219-21.
Розпорядження КМУ від 29.12.2021 р. № 1770-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі на 2022 рік»
План визначає комплекс заходів, необхідних для реалізації у 2022 році Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у Новій українській школі, затвердженої Указом Президента України від 25.05.2020 р. № 195/2020.
План заходів на 2022 рік спрямований на досягнення стратегічних цілей щодо:
- забезпечення здоров’язбережувальної складової освіти;
- комплексності розвитку фізичної культури та посилення рухової активності;
- розбудови системи здорового харчування, формування культури харчування та правильних харчових звичок;
- належного медичного обслуговування учнів і працівників закладів освіти;
- ефективного психологічного супроводу освітнього процесу;
- безпечності, доступності та інклюзивності освітнього середовища;
- міжсекторальної взаємодії та залучення соціальних інституцій.
Розпорядження КМУ від 28.12.2021 р. № 1744-р «Про затвердження плану заходів щодо створення мережі екзаменаційних центрів на період до 2030 року»
Документ визначає комплекс заходів із розширення мережі екзаменаційних центрів у різних регіонах України з метою проведення таких освітніх оцінювань, як наприклад тестування учнів середніх шкіл з метою моніторингу якості освіти, проведення екзаменів на визначення рівня володіння державною мовою, участь України у міжнародних моніторингових дослідженнях якості освіти PISA і TIMMS тощо.
Наказ МОН від 04.01.2022 р. № 3 «Про деякі питання проведення сертифікації в 2022 році»
Вчителі молодших класів у 2022 році мають право пройти сертифікацію. Загальна кількість вчителів, які зможуть зареєструватися для проходження сертифікації у поточному році, не перевищує 2500 осіб.
Наказ МОН від 05.01.2022 р. № 9 «Про підготовку до проведення у 2022 році вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання»
Затверджено календарний план заходів, пов’язаних з організацією та проведенням у 2022 році єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування — вступних іспитів до магістратури, що проводяться за технологією ЗНО. «ОсвітАналітика» аналізувала це питання тут.
Зокрема, на заклади вищої освіти покладаються функції зі сприяння УЦОЯО у підготовці та проведенні вступних випробувань, надання бакалаврам роз’яснень та допомоги щодо реєстрації для участі у вступних випробуваннях для вступу до магістратури у 2022 році, створення умов для роботи пунктів тестування. У вирішенні організаційних питань щодо формуванні мережі пунктів тестування мають взяти участь структурні підрозділи з питань освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій.
Наказ МОН від 06.01.2022 р. № 12 уточнює кількісний склад команд у розрізі областей України та м. Києва за окремими предметами для участі у всеукраїнському етапі учнівських олімпіад у 2021/2022 навчальному році.
Набрало чинності Положення про педагогічну інтернатуру, затверджене наказом МОН від 25.10.2021 № 1128. Згідно з Положенням, вчителі, що призначені на посаду вперше, проходитимуть педагогічну інтернатуру упродовж одного року. Керівник закладу освіти призначає інтерну педагога-наставника, затверджує програму педагогічної інтернатури, яка має включати надання інтерну теоретичної та практичної допомоги з різних важливих питань організації освітнього процесу.
МОН своїм листом від 29.12.2021 р. № 1/23101-21 надсилає методичні рекомендації з окремих питань організації інклюзивного навчання у дошкільній та середній освіті, а саме, встановлення категорій (типів) особливих освітніх потреб (труднощів) та визначення рівня підтримки в освітньому процесі.
Крім того, у зв’язку із внесенням змін до законодавства МОН листом від 30.12.2021 р. № 1/23180-21 роз’яснює окремі питання визначення у 2022 році рівня підтримки у дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах.
Громадське обговорення
До 24 січня 2022 р. — проєкт Порядку проведення інституційного аудиту закладів дошкільної освіти.
До 31 січня 2022 р. — проєкт наказу МОН «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів фахової передвищої освіти».
До 04 лютого 2022 р. — проєкт наказу МОН «Про затвердження Порядку проведення експертизи та затвердження освітніх програм повної загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових освітніх програм».