«ОсвітАналітика» Аналітичний Центр Київського університету імені Бориса Грінченка

Новини

Огляд освітніх новин та проєктів НПА: 20 грудня 2021 року — 14 січня 2022 року

Що нового в освіті?

 

 

 

Постанова КМУ від 28.12.2021 р. № 1391 «Деякі питання встановлення підвищень посадових окладів (ставок заробітної плати) та доплат за окремі види педагогічної діяльності у державних і комунальних закладах та установах освіти»

Постановою уряд затвердив розміри підвищень посадових окладів (ставок заробітної плати) працівникам у державних і комунальних закладах та установах освіти та розміри доплат за окремі види педагогічної діяльності працівникам у державних і комунальних закладах та установах освіти. Також відтерміновано дію постанови Кабміну від 10 липня 2019 р. №822 до 31 грудня 2022 року.

Постанова КМУ від 20.12.2021 № 1364 «Про внесення змін до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами»

Освітня субвенція — кошти державного бюджету України, що надходять до місцевих бюджетів і спрямовуються на оплату праці педагогічних працівників. Відповідні інформаційні довідки МОН про розрахунок обсягу освітньої субвенції у розрізі областей України та м. Києва на 2022 рік дивіться за цим посиланням. МОН надало роз’яснення з цього питання листом від 30.12.2021 р. № 1/23219-21.

Розпорядження КМУ від 29.12.2021 р. № 1770-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі на 2022 рік»

План визначає комплекс заходів, необхідних для реалізації у 2022 році Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у Новій українській школі, затвердженої Указом Президента України від 25.05.2020 р. № 195/2020.

План заходів на 2022 рік спрямований на досягнення стратегічних цілей щодо:

  • забезпечення здоров’язбережувальної складової освіти;
  • комплексності розвитку фізичної культури та посилення рухової активності;
  • розбудови системи здорового харчування, формування культури харчування та правильних харчових звичок;
  • належного медичного обслуговування учнів і працівників закладів освіти;
  • ефективного психологічного супроводу освітнього процесу;
  • безпечності, доступності та інклюзивності освітнього середовища;
  • міжсекторальної взаємодії та залучення соціальних інституцій.

 

Розпорядження КМУ від 28.12.2021 р. № 1744-р «Про затвердження плану заходів щодо створення мережі екзаменаційних центрів на період до 2030 року»

Документ визначає комплекс заходів із розширення мережі екзаменаційних центрів у різних регіонах України з метою проведення таких освітніх оцінювань, як наприклад тестування учнів середніх шкіл з метою моніторингу якості освіти, проведення екзаменів на визначення рівня володіння державною мовою, участь України у міжнародних моніторингових дослідженнях якості освіти PISA і TIMMS тощо.

Наказ МОН від 04.01.2022 р. № 3 «Про деякі питання проведення сертифікації в 2022 році»

Вчителі молодших класів у 2022 році мають право пройти сертифікацію. Загальна кількість вчителів, які зможуть зареєструватися для проходження сертифікації у поточному році, не перевищує 2500 осіб.

Наказ МОН від 05.01.2022 р. № 9 «Про підготовку до проведення у 2022 році вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання»

Затверджено календарний план заходів, пов’язаних з організацією та проведенням у 2022 році єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування — вступних іспитів до магістратури, що проводяться за технологією ЗНО. «ОсвітАналітика» аналізувала це питання тут.

Зокрема, на заклади вищої освіти покладаються функції зі сприяння УЦОЯО у підготовці та проведенні вступних випробувань, надання бакалаврам роз’яснень та допомоги щодо реєстрації для участі у вступних випробуваннях для вступу до магістратури у 2022 році, створення умов для роботи пунктів тестування. У вирішенні організаційних питань щодо формуванні мережі пунктів тестування мають взяти участь структурні підрозділи з питань освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій.

Наказ МОН від 06.01.2022 р. № 12 уточнює кількісний склад команд у розрізі областей України та м. Києва за окремими предметами для участі у всеукраїнському етапі учнівських олімпіад у 2021/2022 навчальному році.

Набрало чинності Положення про педагогічну інтернатуру, затверджене наказом МОН від 25.10.2021 № 1128. Згідно з Положенням, вчителі, що призначені на посаду вперше, проходитимуть педагогічну інтернатуру упродовж одного року. Керівник закладу освіти призначає інтерну педагога-наставника, затверджує програму педагогічної інтернатури, яка має включати надання інтерну теоретичної та практичної допомоги з різних важливих питань організації освітнього процесу.

МОН своїм листом від 29.12.2021 р. № 1/23101-21 надсилає методичні рекомендації з окремих питань організації інклюзивного навчання у дошкільній та середній освіті, а саме, встановлення категорій (типів) особливих освітніх потреб (труднощів) та визначення рівня підтримки в освітньому процесі.

Крім того, у зв’язку із внесенням змін до законодавства МОН листом від 30.12.2021 р. № 1/23180-21 роз’яснює окремі питання визначення у 2022 році рівня підтримки у дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах.

 

Громадське обговорення

До 24 січня 2022 р. проєкт Порядку проведення інституційного аудиту закладів дошкільної освіти.

До 31 січня 2022 р.проєкт наказу МОН «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів фахової передвищої освіти».

До 04 лютого 2022 р.проєкт наказу МОН «Про затвердження Порядку проведення експертизи та затвердження освітніх програм повної загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових освітніх програм».

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Наші новини

Уряд «переписав» правила використання освітньої субвенції та формулу її розподілу

Освітня субвенція — кошти, що спрямовуються з державного бюджету до місцевих бюджетів і призначені для виплати зарплати вчителям. Якщо коштів освітньої субвенції для цього недостатньо,

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Позиція Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти

У черговому випуску бюлетеня «Академічна доброчесність» ми переклали позицію Болонської робочої групи щодо ролі академічної доброчесності в Європейському просторі вищої освіти. Члени групи підсумовують, що

Print Friendly, PDF & Email
докладніше

Круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти»

14 грудня 2023 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Перезавантаження реформи «Нова українська школа»: упровадження нового змісту базової середньої освіти». Захід

Print Friendly, PDF & Email
докладніше